Kursus i øreakupunktur

Øreakupunktur kan også kaldes ‘mikrozoneterapi’ da principperne for diagnose og behandling er de samme som for klassisk zoneterapi på fødderne.

Øreakupunktur har som behandlingsform været kendt i århundreder og stammer fra Kina og andre dele af Fjernøsten. Teorien er, at zoner der relateres til hele kroppen findes på ørets for- og bagside. Behandlingen kan stå alene eller sammen med klassisk Kinesisk akupunktur.

Behandling med øreakupunktur sker ved at genoprette den energiubalancen der er relateret til den sygdom eller smerter som ønskes behandlet. Klassisk beskrives dette i Den Gule Kejsers bog ”Classic of Internal Medicine” som er fra år 500-300 før Kristi Fødsel. I bogen nævnes øret som stedet, hvor alle kanaler mødes. Kanaler er det samme som de 12 meridianbaner og de tilhørende funktionskredse. Således vil hele menneskekroppen afspejle sig i øret på samme måde som fødderne gør det i zoneterapien.

Når sygdom eller ubalancer opstår i kroppen, vil der i øret opstå ømme trykfølsomme punkter, der refleksmæssigt svarer til sygdommens placering.

Øreakupunktur anvendes blandt andet mod:
  • Lidelser i bevægeapparatet (muskel- og ledsmerter)
  • Kroniske samt akutte skader
  • Allergier
  • Kroniske samt akutte skader
  • Generelle smerter
  • Migræne og hovedpine
  • Hedeture
  • Søvnproblemer
  • Hormonelle lidelser
  • Følelsesmæssige problemer som angst, uro, stress, udbrændthed, sorg og lettere depressioner

Kursusoplysninger

PRIS

2995 kr.

OBS: Din tilmelding er først gældende når vi har modtaget din betaling.

Betal:

START

Søndag 17. November 2024

STED

Massørskolen-Fyn: Kochsgade 127, 5000 Odense C.

UNDERVISNINGS DATOER

17/11-2024 fra 9:00 til 14:30

1/12-2024 fra 9:00 til 15:00

FORUDSÆTNINGER

Ingen, men du skal have lyst til at behandle med nåle.

DIPLOM

Kurset vurderes som bestået eller ikke bestået af din underviser. Ved bestået og betalt kursus udleveres et diplom.

MERE INFORMATION

Tlf.: 22 52 10 22
Skoleleder Anders Lundgård Nielsen: anders@ms-f.dk

Øreakupunktur til afvænning

Metoden "Afvænnings-øreakupunktur" stammer fra den kinesiske øreakupunktur men er blevet videreudviklet i USA til at afgifte og afvænne mennesker fra rygning, narkotiske rusmidler, medicinmisbrug og alkoholmisbrug.

Behandlingen sker ved at der hver dag sættes 5 nåle i hvert øre, de sidder i ca. 45 minutter. Nålene er standardbehandlingen for at afhjælpe abstinenserne, angsten, uroen og svedeturene.

Ofte suppleres behandlingerne med anden hjælp, som fx massage, klassisk akupunktur eller samtaleterapi.

• Modellen er i dag klassificeret som en recovery-model. Den bruges som supplement til den eksisterende behandling.
    • Modellen er både en metode til akutte symptomer og en recovery-metode. Metoden er et standardiseret øreakupunkturprogram, som består af fem kinesiske ørepunkter.
    • Modellen fungerer udmærket sammen med medicinsk behandling.
    • Behandlingen er tænkt både som en hjælp i abstinensbehandling og ved psykiske problemer som angst, søvnforstyrrelser, aggressioner m.m. men også som en metode, som fremmer recovery og understøtter psykoterapeutisk arbejde og indsigt.
    • Metoden er beregnet til at fungere i et samspil med anden behandling. Selvom metoden kan bruges ved f.eks. akut angst, stoftrang eller uro, virker denne behandling bedst over et længere tidsrum sammen med f.eks. psykologisk bistand eller recovery-arbejde.
    • Metoden er således også en metode, som gør anden behandling bedre.
Kurset er målrettet massører, akupunktører og andre behandlere der arbejder med bevægeapparatet, men alle med interesse/lyst til at behandle kan deltage.

Tilmeld dig uddannelsen

Interesserede er meget velkomne til at besøge skolen på undervisningsdagene efter aftale!